BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

tisdag 6 oktober 2009

Tisdag och Desperate Housewives premiär

Kan ni tänka er hur mysigt det är att känna att man har ett litet liv inom sig som hela tiden ligger och sparkar och försöker kommunicera med mig? Det är så jäkla underbart. Och kan ni tänka er att när jag smeker lilla magen och pratar med den, då ger lillfisen ifrån en spark som svar. Helt ofattbart. Jag kan ännu inte förstå att jag har en liten bebbe där inne. Jag tänker hela tiden på allt det praktiska, vad är det man ska köpa osv? det är ju massor av grejjer, och jag vet säkert bara hälften av det som ska inhandlas, och det gör mig så förvirrad och jag känner mig typ stressad på nått sätt. Men men, det är ju ett tag kvar innan fisen (jag kommer kalla mitt barn för Fisen nu tills jag vet om det är en liten pojke eller flicka) kommer, så jag har ju tid på mig att undersöka de saker som måste inhandlas.

Idag har jag haft migrän igen, jag orkar snart inte med det längre, det tröttar ut mig och jag orkar knappt gå till ica som ligger 5 minuter bort. Som tur är så ska jag träffa en läkare på Kvinnohälsan i morgon i hopp om att jag kan få någon medicin för min migrän, men som ändå inte är skadlig för fostret. För just nu går man med migrän, och det enda jag får käka i tablettväg är panodil... och tror ni att det hjälper när migränen väl slår till? - nej, det hjälper inte ett skit. *suck* så jag hoppas att det kommer lösa sig. Jag har absolut ingen lust att gå ca 3 och en halv månad till med migrän till och från och inte kunna få bukt med det. Nej, usch och fy!

Och i kväll mina vänner är det DESPERATE HOUSEWIVES!! Wohow!! som jag har längtat!! har inte ni gjort det? shit jag är såå spänd. Finns det någon serie som är bättre liksom? nej, jag skulle inte tro det. Så nu ska jag kila till ica och köpa nått gott (men nyttigt) som jag kan smaska på under programmets gång. Hihi. Mys.

Måste bara tala om att jag saknar min familj så himla mycket, mamma, pappa, mina syskon, lilla Zigge, och lilla Smulan, och ja... alla. Hur ofta träffar man dem liksom? inte ofta alls!! hum. vissa dagar saknar jag dem så mycket att jag nästan fäller en tår som sakta rinner ner för min kind. Hoppas på att få träffa dem snart igen.

Nu ska jag sticka iväg till ica innan de stänger.

Puss o kram

4 kommentarer:

Elin sa...

Så mysigt att den sparkar har har sig! Måste kännas märkligt! Får du reda om könet i Linköping, eller får de inte säga det? Eller vill ni inte veta? 3,5 månad är ingenting! Så bra att jag ska plugga i Linköping, kommer våldsgästa er ibland för att titta till fisen. ;)

Elin sa...

Jaha okej, så typsikt då. Man ni får ju snart veta vad det är för kön, tiden kommer nog gå snabbt! :) Jag tror jag hade tagit reda på könet för jag är så nyfiken, hehe. Ja tycker också vi får ta och ses en sväng snart så jag får titta på magen också. ;) Vi ska eventuellt till Linköping på fredag, om jag blivit mer frisk så kanske vi kan komma förbi. Kramar!

Elin sa...

Ja okidoki! Det blir nog efter två eller tre nångång i så fall. Men jag hör av mig mitt på dagen där hur det blir. :) (jag hade också betalat extra för att få veta könet, hehe) Kram!

Anonym sa...

vi saknar dig med mickis, och när den där lilla kommer så får ni ta o hälsa på oftare, och vi med. Timmy och ja får ta o komma upp någon helg snart. puss<3 /Tona