BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

söndag 25 oktober 2009

Svininfluensavaccinet


Tjosan i trosan!

Nu var det ett litet tag sedan jag skrev här, men det har varit fullt upp här hemma. I tisdags kom målarna och började hålla på med vardagsrummet och Hannas rum, så de två rummen blev de klara med i fredags, de hann också börja på med hallen, skönt. I morgon kommer de igen och ska fortsätta med hallen sen börja med köket och vårat sovrum. Hoppas bara att de är klara till fredag för då kommer mamma, Holgen och Lisafisa hit. Då får de se hur fint vi har fått det här hemma :)

I morgon ska jag till Kvinnohälsan och vaccinera mig mot den omtalade svininfluensan. Jag är faktiskt lite smårädd, mest för att det ska hända nått med min lilla plutta som ligger i magen och myser. Men jag har dock läst att om jag skulle få influensan under min graviditet så kan det skapa svåra komplikationer för både mig och bäbisen efter som lungorna kan börja fungera sämre och därefter få lunginflamation... och det är nått jag verkligen inte vill ha. Usch nej. Så i morgon klockan halv fem så blir det ett stick i armen.

Måste berätta att i natt så tryckte lillan sin lilla fossing (eller vad det nu var hon tryckte med) så pass hårt mot min mage att man kunde se värsta "bulan" på magen, dessutom gjorde det faktiskt lite småont måste jag säga, när hon tryckte så hårt. Och nu efter det så trycker hon konstant och rullar runt och sparkar där inne. En livlig liten fis minsann =)

Btw så är jag ledig nästa vecka :) skönt med tanke på att man inte mått så bra den senaste tiden, så jag skulle behöva ta det lite lugnt nu och fokusera på mig och lillfisan och att vi mår bra. Har bett mina lärare om lite hem studier så osv, dessutom kan jag ta igen det som jag har missat de gånger jag har varit borta o så, jag är ju tråkigt nog ganska bra på att skjuta på läxor :/ inge bra.. så nu ska jag ta tag i det så jag får det gjort, det skulle vara grymt skönt.

Jaojao, nu ska jag slå av datorn och ta och gå o lägga mig.

xoxo

3 kommentarer:

Anonym sa...

hannas rum? va? vem e hanna?
och du, en magbild skulle sitta fint nu med, va ett tag sen hihi. :) / Tona

Mikkis sa...

Hanna är Mikaels systerdotter som bor här för hon pluggar i Norrköping. Det kommer en på måndag :P hihi

Stina sa...

Japp, it hurts. De är rätt starka när de sparkar :-)

Nu i vecka 34 kan jag få så ont att ögonen tåras...

Kram