BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

torsdag 22 oktober 2009

Hur skjutton ska jag kunna sova om nätterna?

rr

rr

Min lilla guldklimp Prince. Gud vad vi saknar dig... varje dag utan dig är så oerhört jobbig. Önskar att du kunde vara här hos oss.
R.I.P Våran underbara lille ängel <3




Idag var lektionen vid klockan ett inställd, vilket betyder att jag inte börjar förrän klockan halv sex ikväll :) riktigt skönt om jag får säga de själv. På torsdagar har jag nämligen Operativsystem vista från ett till halv fyra, sen persondatorer från halv sex till åtta.. så det blir bara persondatorer idag då.
I skrivande stund så ligger en liten tjej i min mage och boxas som aldrig förr, hon sparkar och trycker sina små fossingar och händer mot magen på mig. Finns inget mysigare. Och om det bara är jag som är hemma här i lägenheten så känner jag mig inte ens ensam längre :) för jag och lilltjejen ligger och småpratar med varann. När jag pratar med henne så "svarar" hon otroligt nog med ett slag eller två. Hicka har hon varje dag, så hon är både glupsk och väldigt aktiv utav sig.. kan inte vara still en sekund knappt.

Jag börjar få mer och mer ont vid höftknölen när jag går ute och promenerar, enligt min bm så är det helt normalt, men jobbigt i vissa lägen. Jag kan knappt sova på nätterna för jag vet inte hur jag ska ligga. Ligger jag på sidan (vilket jag normalt älskar att göra) då får jag ont i rygen/svanken, och ligger jag på rygg så är det bara väldigt obekvämt, och på mage kan jag ju verkligen inte ligga! Är det någon som har nått bra tips om hur man kan sova bättre på nätterna nu när magen börjar växa till sig och bli stor?

Jag kan inte längre ha mina vanliga kläder, eller en del kan jag ju ha, men jag måste ju ha leggings i stort sett hela tiden, och har jag leggings så känner jag ju att jag måste ha nått linne eller en tröja som går nedanför rumpan.. jag har ju en del sådana linnen, men när jag tar på mig dem så tar magen så mycket av linnet att det ändå inte täcker rumpan som det brukade göra.
Jag måste helt enkelt köpa lite nya mammakläder.. men hur lätt är det när man är student och fattig som en åsna i öknen? Gah*

Det är i sådana här jobbiga lägen som man bara längtar ännu mer till att lilla bäbisen ska komma så man kan bli något normal i kroppen igen.

Nu känner jag att jag måste ta en kort powernap om jag ska klara av kursen ikväll utan att somna vid datorn.

Kom gärna med lite tips om hur man kan använda sina "vanliga" kläder liite längre, plus om hur man kan göra för att kunna sova någorlunda bra på nätterna!!

4 kommentarer:

Martina sa...

Fint :) Du ahr inte lust att fixa min :) ?

Elin sa...

åh tack! nu känns det lite mer msyigt där inne. hur gick det idag, hittade du några mamma kläder? puss

sanna sa...

jag använde ginas baslinnen och mina vanliga jeans med en hårsnodd som förlängare under hela graviditeten. köpte inte ett enda mamma plagg. kram!

Mickaela sa...

Sanna: Okej, ja.. Ginas linnen är ju sköna :) Jag har testat hårsnoddstricket men det känns lite smålustigt att gå runt med oknäppta jeans :p
Kram