BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

söndag 18 oktober 2009

En katastrofal fredag

..
Hemma i Linköping igen efter en helg hos mamma i Kåremo (Kalmar). Fredagen var dock inte så lyckad, jag kommer ihåg att jag skrev i förra inlägget att tåget säkert skulle vara försenat. Jo, tåget gick från Lkpg klockan 13.05 på fredagsförmiddagen, och gissa när jag var framme hos mamma? ... klockan halv sju på kvällen. Och den resan ska egentligen ta 2 och en halv timma.
Det började med att vi åkte med tåget i typ 30 minuter, sedan stannade det mitt ute i ingenstans, där sa de att det var ett tekniskt fel på tåget och att det skulle försöka fixa det, det tog en timma ungefär, och då ropar de upp i högtalaren att vi varken kommer frammåt eller bakåt, tåget står helt stilla och vill inte röra sig en millimeter ens. Då säger de att de har skickat efter ersättningsbussar som ska ta oss därifrån och att de kommer inom 40 min. Efter 40 minuter så säger de att vi måste gå ut ur tåget och GÅ bort till närmsta väg (för vi var ju som sagt mitt ute i skogen) så att bussarna kan stanna och plocka upp oss. Så där går vi på spåret i kylan. Vi kommer fram till vägen, och inga bussar är där... då säger de att bussarna inte kommer förrän om 30 minuter, så där står vi i kylan i en halvtimma.
Bussarna kommer äntligen, och klockan 16.00 sitter jag på bussen i värmen... och halv sju är jag framme.
Fattar inte varför Kustpilen inte byter ut sina sketna tåg, de funkar ju aldrig och det är alltid försenat.. detta var det värsta jag varit med om, verkligen inget kul alls, speciellt inte i mitt tillstånd... gravid, kissnödig som satan och hungrig som aldrig förr. Ne usch och fy.

Resten av helgen var iaf bra :) det var skönt att få träffa mamma och alla där hemma igen. Som jag har längtat efter dem. Hade jag inte haft skola så hade jag gärna stannat lite längre. För helgen blev ju ändå liite förstörd tack vare fredagen. Nåja, hoppas man slipper vara med om nått sånt igen. Det är iaf skönt att vara hemma hos min lilla älskling och Kingston igen. Ikväll blir det sängen ganska skaplig tid, för jag är huuur trött som helst.

0 kommentarer: