BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

torsdag 24 september 2009

Värkar jag inte vill känna av ännu!

I förrgår var den oroligaste dagen i mitt liv tror jag, eller en utav dem iaf. Jag fick nämligen kraftiga "mensvärkar" som gick ut enda ner i ryggslutet. När jag haft ont en timma så var jag tvungen att ringa sjukhuset, dom skulle ringa förlossningsavdelningen och prata med dem, sen ringa upp mig. Men tror ni att de ringde? Nej. Som tur e så gick det över en halvtimma senare efter att jag ringt. Dock när jag skulle gå och lägga mig så kom det tillbaka, då ringde jag direkt till förlossningen och de sa att om jag inte kunde somna och om det inte gav med sig så skulle jag ringa igen, för då hade jag vart tvungen att åka in på kontroll... usch. Jag vart ju såklart skit orolig. Jag menar, inte fasiken kan det sätta igång och jag får värkar redan i vecka 21? nej, det verkade skumt. Som tur e så somnade jag och kände inget under hela natten och inget nu efter det heller. Så antagligen så var det bara sånna värkar man får när livmodern växer.
Har någon varit med om liknande? skulle vara skönt och veta om någon annan vart med om det.

Ikväll ska vi på kräftskiva i Norrköping. Det ska bli kul. Och i morgon åker vi till Maria och Per-Johan i Jkpg. Sen på lördag bär det av till Malmö. Skojsigt minsann :) "då blir det party" tänkte jag skriva.. haha.. inte för min del, men för alla andra :p hehe. Jag får väl dricka läsk eller saft :D hihi.
Nehe, nu måste jag käka frulle innan min mage kurrar ihjäl sig.

Puss o kram

2 kommentarer:

Sofie sa...

Förstår att du blev orolig, det är lite läskigt, jag hade oxå så..Bra att ringa förlossningen å fråga så man slipper oroa sig i onödan.. Det är ganska vanligt att ha lite "förverkar" så långe dom inte blir regelbundna så är det ingen större fara, kroppen förbereder sig :D Ta hand om er! kram kram

Jenny sa...

ska börja med o säga grattis till graviditeten :)
Jag har oxå kännt sådär som du säger, är dock lite före dig är i vecka 30 men har kännt som kraftig "mensvärk" & ut i ryggen flera gånger under min graviditet :) men det är förvärkar/sammandragningar har min barnmorska sagt och det är ju kroppens sett att förbereda sig som tjejen här innan har skrivit i sin kommentar oxå. Hopppas allt är bra med dig! kram Jenny