BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

onsdag 16 september 2009

Känns lite som i Alien-filmerna



Ni kan aldrig ana vad jag har varit med om idag...
Jag vaknade på morgonen och kom och tänka på att jag läst att i denna veckan (v.20) så kan man se babyns rörelser och sparkar, så jag la mig på rygg och låg och kikade ner på den växande magen, bara efter någon minut så ser jag "bulor" som trycks ut på magen, hur coolt som helst, jag var tvungen att ringa mamma och berätta direkt.. haha. En sådan underbar känsla och upplevelse. Dock så fick man känslan utav att man var ett offer från Alien-filmerna.. hahaha. Jag kunde alltså se min lilla bäbis sparka och trycka sina armar och ben mot magen. Jag kände även när h*n gjorde kullerbyttor och vände på sig.
Ah, jag finner knappt några ord för hur det kändes, kan inte säga mer än att det var helt underbart och nu längtar jag ännu mer än någonsin tills jag får hålla min ängel i min famn.
Nu har jag minsann något att visa Mikael ikväll när vi går och lägger oss, det ser jag fram emot. Jag vill så gärna att han ska se och känna också ju.

Är det någon mer än jag som är helt crazy about Nutella? Kan det finnas något smaskigare? Jag tror inte det. Dock vääldigt onyttigt, men vad gör man när de har börjat med Nutella-reklamen på tv nu då, det går ju inte att stå emot. Så i eftermiddag drar jag till Ica och köper mig en burk.
Sen får det vara slut på onyttigheter, jag måste ju tänka på att bara för att jag är gravve så kan jag ju inte äta hur mycket onyttigt som helst, då blir det bara jobbig i slutändan. Det räcker med att jag får en enorm mage, resten av mig behöver ju inte vara enormt. Nixx!!

Nä nu måste nog ta och fixa lite med disken. Fattar ni hur skönt det är med diskmaskin? ;)

4 kommentarer:

Andrea sa...

Hejsan, ser du är lika långt gånegn som jag :) När är du planerad till ? Själv är jag planerad till den 29 januari, min sambo kunde känna hur det putade ut häromkvällen helt fantastisk känsla!! Kram Andrea

Sofie sa...

Gu vad mysigt, det kommer jag ihåg :D Min sambo la örat mot magen och då kände han det verkligen.. Jimmy fick otaliga sparkar och slag via magen haha På så sätt så fick han oxå känna på det lilla mysiga.. Ta hand om dig! kram kram

Mickaela sa...

Andrea: Hej! Nej men vad kul :D oj 29e jan, min lillfis är beräknad 31a jan. Vilket sammanträffande. SÅ skoj. Ja, det är en otrolig känsla. Man kan verkligen inte fatta att man har ett litet liv inom sig :) Kram på dig.

Elin sa...

Det finns massa videoklipp på youtube med babysparkar som jag brukar titta på. Haha, jag tycker det ser så fränt ut!

Jag tänkte att det är ju lika bra att jag samlar på mig lite disk och åker till Linköping och diskar hos er. ;) Hatar att diska blää...
Puss!